Τρίτη συνεχόμενη νίκη για τη McLaren με τον Lewis Hamilton να πανηγυρίζει την πρωτιά. Εκπληκτική εμφάνιση από τον Sergio Perez που έφερε τη Sauber από τη 12η θέση του γκριντ στο 2ο σκαλί του βάθρου!
Τρίτος ο Fernando Alonso που ήταν ο μεγάλος κερδισμένος της υπόθεσης αφού είδε τη διαφορά του στη βαθμολογία από τους διώκτες του να αυξάνεται. Και αυτό συνέβη γιατί καμία από τις Red Bull δεν τερμάτισε, λόγω μηχανικών προβλημάτων! Από μηχανική βλάβη εγκατέλειψε και ο Jenson Button και ενώ ήταν 2ος.
Στην 4η θέση βρέθηκε ο Felipe Massa που έκανε καλό αγώνα, με τον Kimi Raikkonen να είναι 5ος. Ακολούθησαν οι Mercedes των Michael Schumacher – Nico Rosberg, με τους Paul di Resta, Kamui Kobayashi και Bruno Senna να συμπληρώνουν τη βαθμολογούμενη 10άδα.
Παρότι όλα συντείνουν στη σύνθεση ενός σχετικά «μονότονου» σκηνικού στην πίστα της Monza για τον αγώνα του Ιταλικού GP, με τον Hamilton να κατακτά αρκετά εύκολα την 20η νίκη της καριέρας του ξεκινώντας από την πρώτη θέση και να ανεβαίνει για πρώτη φορα στη ιστορία στο υψηλότερο σκαλοπάτι του βάθρου στο «Ναό της ταχύτητας», η αλήθεια είναι ότι το Grand Prix της Ιταλίας του 2012 είχε αρκετά δραματική εξέλιξη.
Ο Lewis Hamilton λοιπόν κατέκτησε την 3η νίκη του για το 2012 και επιβεβαίωσε τόσο τον τίτλο του φαβορί, αλλά και το αδιαμφισβήτητο πλέον γεγονός ότι η McLaren κινείται σε κορυφαία επίπεδα τον τελευταίο καιρό καθώς η νίκη στη Monza ήταν η τρίτη συνεχόμενη μετά από Ουγγαρία και Βέλγιο! Στη χρυσή της ιστορία, αυτή ήταν η 173η για τη βρετανική ομάδα η οποία βεβαίως παραμένει πίσω από τη Ferrari (219 νίκες) στη δεύτερη θέση.
Ο άνθρωπος του αγώνα όμως και η μεγάλη έκπληξη ήταν ο Sergio Perez με το μονοθέσιο της Sauber, ο οποίος με εξαιρετική οδήγηση και αλάνθαστη στρατηγική κατάφερε παρότι ξεκίνησε από τη 12η θέση να τερματίσει στη 2η. Ο ρυθμός που ακολουθούσε μάλιστα στους τελευταίους γύρους ο πιλότος από το Μεξικό ήταν καταιγιστικός και θα μπορούσε να διεκδικήσει ακόμα και τη νίκη αν ο αγώνας διαρκούσε 2-3 γύρους ακόμα, καθώς είδε την καρό σημαία μόλις 4,3 δευτερόλεπτα μετά από τον Hamilton. Στην τρίτη θέση βρέθηκε η Ferrari του Fernando Alonso που έκανε έναν ακόμα από τους αγώνες που τον έχουν τοποθετήσει ψηλά στη λίστα των κορυφαίων όλων των εποχών. Ο Ισπανός μάλιστα ξεκίνησε από την 10η θέση και επιβεβαίωσε το γεγονός ότι θα είχε πολύ καλύτερη τύχη στον αγώνα αν το χθεσινό πρόβλημα στην πίσω αντιστρεπτική δοκό του μονοθεσίου (στη διάρκεια του Q3), του επέτρεπε να διεκδικήσει μια κορυφαία θέση στις κατατακτήριες στη Monza. Εξαιρετικός ήταν και ο teammate του Ισπανού δις παγκόσμιου πρωταθλητή, ο Felipe Massa, ο οποίος ξεκίνησε από την 3η θέση και καθόλη τη διάρκεια του αγώνα φαινόταν ότι διεκδικούσε μια θέση στο βάθρο μέχρι που στους τελευταίους γύρους και ενώ βρισκόταν στη δεύτερη θέση, ο Alonso τον πλησίαζε και τον ενημέρωσαν από την ομάδα ότι θα έπρεπε να «φυλάξει τα ελαστικά του»… Τελικά όμως τους «κατάπιε» πραγματικά και τους δύο ο Perez λίγο πριν το τέλος του αγώνα και έστειλε ένα ηχηρότατο μήνυμα και στη Scuderia Ferrari σχετικά με το μέλλον του στη Formula 1.
Οι μεγάλοι άτυχοι στη Monza στο δραματικό φινάλε του ιταλικού GP ήταν αρχικά ο Jenson Button που εγκατέλειψε από μηχανικό πρόβλημα στο μονοθέσιο ενώ βρισκόταν στη δεύτερη θέση, ενώ πιο πίσω εγκατέλειψαν και οι δύο Red Bull με τον πρωταθλητή Sebastian Vettel να ξεκινάει το… χορό (με πρόβλημα στον εναλλάκτη, όπως είχε γίνει και στη Valencia δηλαδή) και τον Mark Webber να ακολουθεί.
Μετά την Ιταλία ο Alonso παρότι 3ος λοιπόν ήταν και ο πιο κερδισμένος καθώς έχει φτάσει στους 179 βαθμούς, αυξάνοντας τη διαφορά από τη 2η θέση που πλέον έχει ο Lewis Hamilton στους 37 βαθμούς (142 βαθμοί). Στην τρίτη θέση ανέβηκε ο Kimi Raikkonen με τη Lotus και 141 βαθμούς και ο Vettel είναι στην τέταρτη θέση με 140. Ακολουθούν οι Mark Webber με 132 και Jenson Button με 101. Στη βαθμολογία των ομάδων συνεχίζει να προηγείται η Red Bull με 272 βαθμούς, ενώ δεύτερη είναι η McLaren με 243. Στην 3η θέση πέρασε και πάλι η Ferrari με 226 βαθμούς και τέταρτη είναι η Lotus με 217. Στην πέμπτη θέση είναι η Mercedes με 126 και στην έκτη η Sauber με 100.
Ο καιρός ήταν πάρα πολύ καλός στη Βόρεια Ιταλία και μόλις έσβησαν τα κόκκινα φώτα ο Lewis Hamilton έφυγε μπροστά, όχι εύκολα καθώς στα φρένα για το σικέιν είδε δίπλα του τον Felipe Massa, ο οποίος πέρασε εύκολα τον Jenson Button. Ο Hamilton όμως κατάφερε να κρατηθεί στην πρώτη θέση και να αφήσει τον Βραζιλιάνο δεύτερο, ενώ ο Jenson Button μετά την άσχημη εκκίνησή του έμεινε 3ος. Πιο πίσω ακολούθησαν οι Michael Schumacher, Sebastian Vettel και Kimi Raikkonen ενώ ο Fernando Alonso έκανε πολύ καλή εκκίνηση και προτού ολοκληρωθεί ο πρώτος γύρος είχε αφήσει πίσω του τους Kobayashi και Di Resta.
Ο Alonso συνέχισε να επιτίθεται και πέρασε εύκολα τον Kimi Raikkonen για να φτάσει στην 6η θέση, ωστόσο αμέσως μετά συνάντησε μπροστά του τον Michael Schumacher, ο οποίος είχε ήδη δει τον Vettel να τον προσπερνά. Ο Ισπανός της Ferrari πάντως κατάφερε με μια ωραία κίνηση να περάσει στο πρώτο σικέιν και να αρχίσει το κυνήγι στον Vettel. Από τις πρώτες ομάδες τον χωρό των pit-stop ξεκίνησε η Mercedes με τον Nico Rosberg να μπαίνει στον 15ο γύρο και τον Michael Schumacher στον 16ο. Και οι δύο ακολούθησαν την ίδια στρατηγική (2 pit-stop), αλλάζοντας τη μεσαία γόμα με τη σκληρή. Aργότερα ακολούθησε ο Kimi Raikkonen, που επισκέφθηκε το box της Lotus για να βάλει επίσης τα σκληρά ελαστικά.
Στο 19ο γύρο φάνηκε ο Massa να αντιμετωπίζει προβλήματα με τα ελαστικά του, με αποτέλεσμα να πέσει πολύ ο ρυθμός του και να μπει στα pit για να τα αλλάξει, αφού πρώτα ο Jenson Button τον είχε φτάσει και τον είχε προσπεράσει. Στον επόμενο γύρο μπήκαν στα pit ταυτόχρονα οι Vetel και Alonso, που διατήρησαν τις θέσεις τους και βγήκαν σε παράταξη στην πίστα, ακριβώς πίσω από τον Felipe Massa, ο οποίος ήταν κολλημένος πίσω από την Toro Rosso του Daniel Ricciardo.
Ο χρόνος που έχασαν οι Massa, Vettel, Alonso μέχρι να «ξεφορτωθούν» τους Ricciardo και Senna έδωσε την ευκαιρία στις δύο McLaren να μπουν για το δικό τους pit stop και να επιστρέψουν στην πίστα με τη διαφορά τους από τους διώκτες τους να έχει μεγαλώσει. Μια πολύ μεγάλη μάχη διαδραματίστηκε στους επόμενους γύρους, ανάμεσα στον Fernando Alonso και τον Sebastian Vettel, με έπαθλο την 4η θέση και με τους δύο πρωταθλητές να επιστρατεύουν σε αυτήν όλες τις ιδιαίτερες ικανότητές τους. Στο πλαίσιο αυτής της μάχης οι δύο τους «στριμώχτηκαν» στην 3η στροφή, με τον Alonso να αναγκάζεται να βγει στην αμμοπαγίδα και τον Vettel να λαμβάνει από τους αγωνοδίκες ποινή διέλευσης από το pit lane. Ο Ισπανός τελικά κατάφερε να περάσει τον Vettel και πλέον είχε μπροστά του τον Felipe Massa και άμεση επαφή με μία θέση στο βάθρο.
Στον 34ο γύρο τα δεδομένα στην κορυφή άλλαξαν δραματικά, όταν η McLaren του Jenson Button σταμάτησε να λειτουργεί ύστερα από πρόβλημα στην τροφοδοσία καυσίμου και ο Βρετανός αναγκάστηκε να σταματήσει στην ευθεία πριν από την Parabolica. Η εξέλιξη αυτή έφερε τις δύο Ferrari στις θέσεις 2 και 3, με τον Massa μπροστά από τον Alonso, και τον Michael Schumacher στην 4η θέση, μετά την έκτιση της ποινής του Vettel.
Στον 40ό γύρο ο Alonso πέρασε εύκολα τον Massa για να πάρει τη 2η θέση ενώ όλα τα βλέμματα ήταν στραμμένα στον Sergio Perez, ο οποίος με τη βοήθεια της στρατηγικής της Sauber βρισκόταν στην πίστα με μεσαία ελαστικά σε καλή κατάσταση και πλησίαζε με καταιγιστικό ρυθμό τις δύο Ferrari. Ο Hamilton εξακολουθούσε να διατηρεί την πρωτοπορία, με άνετη διαφορά από τον Alonso. Πιο πίσω ο Kimi Raikkonen βρισκόταν στην 5η θέση, μπροστά από τις δύο Red Bull των Vettel και Webber ενώ ακολουθούσαν οι Di Resta, Kobayashi και Schumacher.
Ο Sergio Perez στον 42ο γύρο πέρασε πολύ εύκολα τον Massa και άρχισε να πλησιάζει ταχύτατα τον Alonso για να διεκδικήσει τη 2η θέση. Ο νεαρός Μεξικανός σε εκείνο το σημείο του αγώνα κινούταν με ρυθμό 1 δευτερόλεπτο ανά γύρο ταχύτερο από τον Ισπανό και απειλούσε πολύ σοβαρά τον Ισπανό. Ο Perez πέρασε εύκολα στον 46ο γύρο και ανέβηκε στη 2η θέση, αφήνοντας τον Alonso στην 3η. Εκπληκτικός αγώνας από τον οδηγό της Sauber, που ξεκίνησε από τη 12η θέση.
Ο αγώνας του Sebastian Vettel ολοκληρώθηκε 5 γύρους πριν από το τέλος όταν λόγω μηχανικής βλάβης στο μονοθέσιο της Red Bull αναγκάστηκε να σταματήσει στην άκρη της πίστας και να εγκαταλείψει. Πολύ χαμένο έδαφος για τον Γερμανό, την ώρα που ο Webber έχανε άλλη μία θέση, όταν τον πέρασε και ο Michael Schumacher. Ο Αυστραλός λίγο αργότερα δεν απέφυγε ένα οδηγικό λάθος, που τον έριξε στη 10η θέση και λίγο αργότερα εγκατάλειψε λόγω μηχανικού προβλήματος.
Στους ελάχιστους γύρους μέχρι το τέλος η κατάσταση στην κορυφή δεν διαφοροποιήθηκε και ο Lewis Hamilton πανηγύρισε την 3η φετινή του νίκη, μπροστά από τον εξαιρετικό Sergio Perez και με τον Fernando Alonso να παίρνει μια πολύτιμη 3η θέση. Ακολούθησαν οι Felipe Massa, Kimi Raikkonen με Lotus, Michael Schuamcher και Nico Rosberg με Mercedes, Paul di Resta με Force India, Kamui Kobayashi με Sauber και Daniel Ricciardo Με toro Rosso.
Ο επόμενος αγώνας είναι το νυχτερινό Grand Prix της Σιγκαπούρης το 3ήμερο 21-23 Σεπτεμβρίου.